Its Me.


selamat tinggal blog!
15/07/2012 | 0 comment(s)
Assalammualaikum and hai..
nak tau tak .. nih last saya update blog dan design blog..
terima kasih kepada yang pernah singgah blog Ika.
terima kasih sangat-sangat..

Ika nak berhenti berblogging..
kenapa?
sebab yang pertama:
sebab blog lah Ika lalai dengan tanggungjawab Ika..
Ika tangguhkan sembahyang..
Ika tangguhkan kerja sekolah sedangkan Ika budak yang akan menduduki PMR..

Sebab kedua:
Ika memang berazam nak focus dalam PMR!
doakan Ika..
bukan salah blog je.. salah facebook.. twitter!!

semuanya...
Ika dah salah gunakan..

This is my last entry..

Ika hope lepas nih Ika boleh jadik orang yang tak lalai lagi dengan dunia moden nih..

Kepada yang PMR/SPM ..
 i hope u all do the best in your exam...
jangan jadi macam saya nih yang suka sangat lalai dgn tanggungjawab!!

baca perbualan bawah nih ye:
semasa dalam bilik tengah online..
'tok-tok' pintu bilik diketuk oleh seseorang.ika biarkan je..
lepas tuh.. ayah Ika bukak pintu bilik Ika..
dia renung Ika..
Ika tak peduli..
Ika terus je online..
pastuh Ika dengar bunyi keluhan dari mulut ayah Ika..
aku pun tergamam.. 
dalam fikiran ika masa tuh
"kenapa ngan ayah Ika? saya ada buat salah ke? "

ayah: Ika
ika:ye ayah.. napa?
ayah:tak belajar ke?
ika:nanti lah ayah... jap gi.. ngh online ni..
ayah diam.. pastuh dia terus berlalu..

pukul 8.00 petang:
azan maghrib pun berkumandang..
masa tuh Ika masih ligat kat atas katil!
lepas tuh Ika tengok ayah baru habis ambil wuduk..
nak dijadikan cerita..
Ika lalu bilik tempat ayah Ika sembahyang..
masa  tuh dia tengah berdoa..
korang nak tau tak apa dia doa?

Ya allah.. engkau lah sahaja tempatku mengadu..
ya allah.. engaku lah tuhan yang 1..
ya allah.. engkau bukakan lah hati anak-anakku ya allah..
mereka telah lalai kepadamu..
ya allah.. ampunkan dosa mereka..
biarlah dosa mereka aku yang tanggung..
aku sanggup ya allah..

aku tergamam tepi bilik tuh.. tpi ayah tak perasan..
pastuh aku pergi ke bilik..aku nangis senyap-senyap..
doa ayah tetap kat ingatan Ika..
sayang ayah!




Older Post . Newer Post