Its Me.


I'm Blur
22/07/2012 | 4 comment(s)
Assalammualaikum and Hai..
Selamat berpuasa ye..
Ok..
Hurm..
ada 2 jam lagi nak berbuka untuk daerah daro..sarawak ..

Ika nak story sikit..

cerita nih dulu dahlah..
tapi x lah dulu sangat tapi Ika anggap dah berlalu..
ada seorang lelaki yang dikenali sebagai A..
Saya minat tengok dia sebab muka dia macam orang cina.
Sya memang mudah jatuh cinta dengan budak melayu yang muka dia seiras org cina..
:)
pada satu hari tuh..
A ini mintak saya jadi GF dia dalam masa yang sama saya pun suka dia..
tapi..
tengok perbualan bawah nih :
lelaki A :  awk.. nak tak dengan saya?? 
saya : maksudnya apa?
lelaki A : hurm.. Nak tak jadi GF saya?? Saya janji sya akan jaga awak..
Saya : Hurm. xtaulah.. (hati memang dah cakap yahoo!! tapi otak cakap "Ika.. fikirlah btul2!!)
lelaki A : kalau taknak xpalah..
Saya : saya bukannya xnak.. tapi sya bukan macam awak fikirkan..
lelaki A : takpalah.. Klah.. Saya nak kemas barang for my competition bola sepak..
nanti mesej lagi..
Saya : ye.. assalammualaikum..

start hari tuh.. saya mesej dia tak reply..
kalau dia reply confirm kasar punya dia bahasa..
rasa bersalah menyelubuk hati..
*saya sebenarnya mencintai awk...! sampai sekorang takdapat lupakan awk tapi awak ada penganti tuk saya.. 
YA Allah.. masa saya update entry nih.. dia chating ngan aku..
Ya allah.. terharunya.. 
But dia dah tak kenal saya lagi?
hey.. saya nih budak yang jumpa ngan awk mas kat parkson? dah tak ingt?
EGO SAYA DATANG!!
...............................................................................................................................................

Nih saya nak story lain pulak..
Syaa nak story tentang mamat ni..
dikenali sebagai Z..
Dulu masa sekolah rendah dulu..
dia selalu kacau saya..
Saya memang benci dia sesangat yaw!!
sampai tengok muka dia.. meluat wei!
kalau balik dari sekolah..
confirm..
dia akan tunggu saya dekat kedai warung cendol..
yA allah..
kalau saya lalu depan dia..
dia akan cakap "exh! napa surau x bunyik ek? "
lepas tuh dia pandang saya..
terus dia cakap macam nih "exh.. SPEAKER ada kat sini.. patutlah x bunyik.SPEAKER..PERGI MASJIDLAH..tengok!azan zohor x bunyi tau!"
kalau diikutkan.. nak ditumbuk budak tuh!!
mentanglah nama saya Nurul Syarfiqa .. dia ubah jadi SPEAKER..
tapi saya biar je dia cakap saya macam tuh..
budak lain-lain selalu jodohkan kami..
mereka cakap kalau benci.. jadi cinta oi!! tipu! gila siot!
lepas dah dapat result UPSR..
Saya dapat 4A dia dapat 4b..
Muka dia sedih gegila.. nak tegur.. takut orang cakap lain pulak. jadik.saya biarkan niat saya tuh.

Lepas masuk sekolah menengah..
Dah 15 tahun.
budak Z nih ..
kelas dia seberang kelas sya je..
mula dulu sya memang tak sangka yang dengan saya chting nih dia..
kalau diikutkan xnak wei saya balas!wek!!
tapi lama-lama perasaan benci tuh pudar..
apa-apa je yang saya buat kat dalam kelas mesti dia tau..
pada suatu hari tuh..
baca perbualan bawah nih ye..

lelaki Z : lama dah kita kenalkan?
Saya : owe.. yakah? xperasan pun .. biasa je..
lelaki Z : hurm.. awk ada bf ?
Saya : xda.*mula teringatkan si lelaki A atas tuh..
Lelaki Z : Nak tak jadi GF saya?
Saya : maaf.. saya Bz..
Saya terus block fb dia..
lepas tuh.. keesokkan hari 2 buah fb dia add fb saya..
ya allah.. saya x accept..

KEJAMKAH SAYA??
sampai sekarang lelaki Z tuh dah tak senyum langsung kat saya!
berakhir dah persahabatan kita........!




Older Post . Newer Post